Isnin, 6 Februari 2017

Patin Tempoyak @ Temerloh Catering

Assalammualaikum....




Ahad lepas bwk adik aku makan dekat Temerloh Catering @ Syeksyen 13 Shah Alam, sbb dia suka ikan patin nie.Aku dh byk kali jgk le sampai ke restoran nie dgn En.Wan..selalunya memang patin tempoyak le fav kitaorg...part dia tentu la ekor...pernah ambik part kepala tu..tp aku dgn En.Wan bukan peminat bahagian kepala...so tak pandai mkn...

Selain patin tempoyak ada jgk masak lemak udang galah...ikan kelah goreng, pais ikan patin..tp kitaorg xpernah lg le rasa, asyik2 patin tempoyak le...entah le...memang tu la satunya2 sebab kitorg makan kat sini.

Ada bermacam jenis lauk kampung lain...asam pedas, pejeri nenas & terung, masak lemak ikan, bermcm jenis sayur goreng dan ulam-ulaman berserta sambal belacan, sambal tempoyak,cencaluk & budu.
 
Rasa patin tempoyak dia memang terbaik la...xde rasa hanyir pun ikan patin tu..rasa masam dr tempoyak...pedas dr cili...memang kena sangat dgn selera aku yg suka masam2 nie...aku bleh hirup kuah tu..(kecur air liur aku)


So kepada sesiapa yang suka dgn ikan patin nie..bleh le mencuba...memang puashati sangat...harga plak memang memuaskan la...biasa le ikan patin kan..harga dia mahal le sikit..xle sama dgn ikan kembung plak....khihkhikhi....

Selamat merasa....😊


Tiada ulasan:

Catat Ulasan